Buiskappen en achtertenten kuiptent

Buiskap Ovni – zeilmakerij de Zeilerij

Buiskap van Sunbrella+ charcoal Piqué. Op een OVNI.

Recentelijk nieuw werk

Impressie van afgeleverde buiskappen, dekzeilen, hoezen etc.

Kuiptent sleepboot “Loot”

De samenwerking met zeilmakerij de Haan gaat erg goed. Hier een mooie kuiptent voor de voormalig sleep-/werkboot “Loot”. Lichtgrijs acryl doek met donkergrijze biezen.

Bootkap / kuiptent

Nieuwe bootkap met 4 grote ramen aan de buitenzijde geblindeerd voor behoud van de raamfolie. Gemaakt van Top Gun, een zeer soepel maar sterk polyester materiaal in de kleur TAUPE.

Boottent met ‘cabrio’dak

boottent met ‘cabrio’dak; naturel acryl doek, met blindering buitenop en horren die inritsbaar zijn en zo dichtgemaakt kunnen worden dat ze bijna volledig afsluiten. Horrengaas van speciaal Scandinavisch gaas.

Biminitas met draagbanden

Om de opgeklapte biminitas droog en schoon te kunnen wegbergen en dragen etc. een sterke tas met draagbanden voor de schouders en handvatten. De rits is voorzien van 2 runners, zodat deze op verschillende posities open- en dichtkunnen. Bodem is voorzien van extra versterking, net als alle naden die extra sterk zijn gestikt.

Van Wijck 621 sloep

Zwart Acryl doek. Ramen met blinderingen.

Cabriokap klassieke motorboot Wolfrat 1958

Zwart Acryl doek. Ramen met blinderingen.

Delanta 80

Buiskap en kuiptent voor een Delanta 80. Buiskap is zo gemaakt dat er zonder losmaken langs gestapt kan worden. De kuiptent is met spanbanden en klikgespen bevestigd, zodat ook deze met 1 gesp losklikken opengeslagen kan worden om uit te stappen. Omdat de Delanta geen gangboorden heeft is de kuiptent met spanbanden bevestigd in plaats met drukkers of Tenax o.d. zodat er van binnenuit vastgemaakt kan worden.

Buiskap en kuiptent

Buiskap (kopie van oud model)

Cabriokap Doerak 850OK

Gemaakt van Heytex PE-doek 580 gr p/m2 kleur: Camel

Kap+achterdeel

Kap en achterdeel gemaakt van zwart Markilux. De delen worden aan elkaar bevestigd met een Jacobsladder i.p.v. zoals standaard met een rits. Voordelen zijn dat het achterdeel zonder erg veel getrek strakgespannen kan worden. Een rits slijt hier snel van omdat er zoveel spaning op de tandjes staan. Nadeel: het is wat duurder dan een rits vanwege het werk, maar dat weegt wel op tegen elke 3-4 jaar een nieuwe rits in laten zetten.

Kopieëren van een buiskap

Kap en achterdeel gemaakt van zwart Markilux. De delen worden aan elkaar bevestigd met een Jacobsladder i.p.v. zoals standaard met een rits. Voordelen zijn dat het achterdeel zonder erg veel getrek strakgespannen kan worden. Een rits slijt hier snel van omdat er zoveel spaning op de tandjes staan. Nadeel: het is wat duurder dan een rits vanwege het werk, maar dat weegt wel op tegen elke 3-4 jaar een nieuwe rits in laten zetten.

HABITENT.

U wilt wel de leefruimte op de boot, maar niet het gat in uw portemonnee?

  • Habitent, de betaalbare kuiptent.
  • Ook zonder buiskap te gebruiken!

Buiskap, dekzeil, giekkleed

Diversiteit is ons motto.

Bootkap-buiskap 2019

Greep uit de diverse bootkappen en buiskappen welke afgeleverd zijn in de eerste helft van dit jaar. (2019)

Zeilmakerij buiskap – dekzeil

Nog een kleine greep van ons werk uitgeleverd afgelopen half jaar.

Bootkap in 2 delen

Mooie kap met een kuiptent. De ramen van de kuiptent zijn met blindering, buiten op, zodat de folie ook beschermd wordt tegen weersinvloeden. Hierdoor gaan de ramen langer mee! Gemaakt van Sunbrella Heather Beige en Sunbrella grijze bies.

Buiskap en havenzeil voor een Kingfisher

Voor een Kingfisher een mooie strakke buiskap op bestaand frame en een havenzeil. In samenwerking met zeilmakerij de Haan.

Dekzeil annex tent voor kort verblijf alu vissersbootje

De klant wilde graag een tent die hem in staat stelt tijdens het vissen een nacht te blijven en tevens kan dienen als dekzeil. Gemaakt van een zeer licht doch sterk Seagard Flex materiaal met PVC verstevigingen op de ‘knelpunten’. Met back to back klittenband aan de binnenzijde welke door beugels getrokken wordt.

Kuiptent met blindering

Gemaakt naar de oude tent. Deze is uit elkaar geknipt als patroon. De ervaring is dat toch een enorm risico is dat er in de nieuwe een vouwtje o.d. kan ontstaan. Dit komt omdat op het moment dat de oude uit elkaar ligt het materiaal blijkt te ‘kronkelen’. Je moet dan met gewichten, tape werken en schatten waar de naden aan elkaar komen e.d. Voor deze kuiptent is het erg goed gelukt (ook voor andere die ik op deze manier heb gemaakt) maar veel tijd (lees geld voor de klant) bespaar je er niet mee. Het referenties aanteken en uithalen van de oude tent en het modelleren van de oude op het nieuwe materiaal kost voor ons net zoveel tijd als een mal op de boot maken. Het voordeel is wel dat je niet afhankelijk bent van het weer (wat je wel bent als je naar de boot moet om de mal te tekenen) en hoe en waar de boot te water of op de bok ligt. Afpassen en plaatsen zijn iets minder hiervan afhankelijk. Maar we (weer) een beetje (meer) trots dat we weer een tevreden klant hebben.

Bootkap Kent Kruizer

Op een Kent kruizer een mooie bootkap gemaakt van het nieuwe Markilux: Swela 37+. I.p.v. Acryl is dit een polyester materiaal met de looks van canvas. Rondom afgebiesd met donkerblauw.

Kuiptent motorkruizer

Kuiptent van een motorkruizer.

Bootkap – spatzeilen – luikhoes de Zeilerij zeilmakerij zaandam

Bootkap, nieuw frame 25mm RVS 2mm wanddikte spatzeilen, rondom afgebiesd en ‘tochtstrip’ en luikhoes gevoerd met speciaal ‘vilt’ om het lakwerk van het houten luik ook te beschermen tegen krassen e.d.

Lifestyle 740 buiskap en kuiptent

Lifestyle 740 buiskap en kuiptent

Buiskap en kuiptent Schouw

Gemaakt van beige stamoid afgebiesd met groen.

Buiskap

de eerste opdracht voor een buiskap(je)

Cabriokap Polaris

Bordeauxrood polyester doek. Zoveel mogelijk ramen.

Nieuwe kuiptent aan bestaande buiskap

De klant wilde het achterzeil (wat schuin naar beneden afloopt) vervangen door een kuiptent waar hij met slecht weer onder kon zitten en toch kon varen.

Kuiptent “sloep met kajuit

Doerak 650

Groen Acryl met Oyster bies

Kuiptent (850)

met gordijnen en inritsbare hordeuren.